×
PředškolníVěk.cz

Tipy na rychlé a snadné snídaně, které si vaše děti zamilují

Tousty pro děti

Přiznejte si to. Ve všedni dny bývají rána trochu šílenstvím a vytvářet každý den složité snídaně pro celou rodinu a zejména pro děti, má chuť jen málokdo. Proto vám přinášíme pár nápadů na rychlé a zdravé snídaně pro vaše předškoláky i všechny ostatní členy rodiny.

Že je snídaně základ dne, to všichni dobře vědí. Často ovšem právě toto ranní jídlo lidé odbývají nebo připravují naprosto bez fantazie. Není se pak čemu divit, že děti odmítají jíst každý den ráno chleba, šunku a sýr. Chcete-li, aby jim zachutnalo, jedly s chutí a vy jste nemuseli vstávat o hodinu dřív vyzkoušejte naše tipy.

1. Začněte den s vejci

Míchaná vejce

Míchaná vejce jsou klasickou, oblíbenou pochoutkou, a zvláště s chutnými přísadami, jako je sýr čedar nebo nakrájená cibulka. Vejce by neměla být tekoucí, ale správně upravená.

Jak skvěle doplnit míchaná vejce?

  • Míchejte je v domácím nebo v obchodě zakoupeném bazalkovém pestu.
  • Přihoďte k nim nakrájenou šunku, kuřecí maso nebo opečenou klobásku.
  • Nakrájejte kukuřičné tortilly, rychle orestujte v řepkovém oleji, přidejte vejce a osmažte.
  • Posypte vajíčka čedarem a nakrájenou cibulkou.
  • Využijte vařenou zeleninu, která vám třeba zbyla od večeře.

Když dítě nechce jíst zeleninu a Pepek Námořník nezabírá

2. Toasty

 

Vyberte si celozrnný chléb, který obsahuje další živiny a vlákninu. Tím získá vaše dítě energii na celé ráno. Do toastů můžete dát cokoliv, co máte rádi. Skvělá bude i domácí marmeláda nebo máslo a med. Skvělou variantou jsou i muffiny naslano.

  • Na toust dejte sýr ricotta a přidejte ovoce.
  • V zahraničí milují arašídové nebo mandlové máslo. K tomu oblíbené ovoce vašeho dítěte (tenké plátky broskví, jahod a banánů fungují zvláště dobře) a nahoru skořice.
  • Namažte máslem a přidejte tenké plátky natvrdo vařeného vejce. Můžete udělat i vaječný salát. Nakrájejte ho na kousíčky, přidejte obyčejný řecký jogurt, sůl a pepř.
  • Vezměte avokádo, oloupejte a rozkrojte. Nahoře posypte solí a dejte k toustu.

3. Ovesné vločky

Ovesné vločky

Rychlovka, která je zdravá a navíc chutná. Kaše z ovesných vloček se dá dělat s různorodým ovocem, medem, javorovým sirupem apod. Každý den můžete udělat o trochu jinou verzi. Do vaší ranní misky ovesné kaše vmíchejte celá zrna, oříšky nebo semínka (quinoa, chia semínka).

4. Zdravé koktejly

Koktejly

Namíchejte si lahodný koktejl. Vložte do misky na mixování nejdříve tekutinu či jogurt, led a mražené ovoce.

  • Přidejte hrst špenátu do oblíbeného ovocného koktejlu. Existuje velká šance, že tak propašujete ne úplně oblíbený špenát i do koktejlu vašich dětí a oni dostanou extra příjem vitamínů A a K.
  • Zkuste semínka konopí. Navzdory tomu, co si možná myslíte, konopí není pro děti nebezpečné. Naopak. Obsahuje mnoho zdravých mastných kyselin, draslíku a železa.
  • Nasypte lžičku neslazeného kakaového prášku bohatého na antioxidanty do banánového koktejlu s arašídovým máslem. Skvělá a výživná snídaně, která chutná jako dezert.

Nadváha a obezita u dětí. Zbytečný strašák nebo skutečný problém?

4. Jídla, která můžete připravit předem

Parfaits

  • Chia pudink: smíchejte půl šálku chia semen a dva šálky mléka. Přidejte lžičku vanilkového extraktu a trochu javorového sirupu. Vyšlehejte a nechte vychladit přes noc.
  • Parfaits: vložte do nádoby kvalitní řecký jogurt, přidejte ovoce a v případě potřeby i med. Těsně před podáváním můžete přidat i müsli.
  • Muffiny se šunkou a sýrem: vložte několik kousků nasekané šunky do vymazaných formiček na muffiny. Do každé přidejte vajíčko, posypte sýrem, zamíchejte a pečte asi 15 minut v troubě.


Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*